Friday, July 22, 2011

PENAT

bukanlah merungut, akan tetapi sound yang direct.. kerja blog ni sebenarnya penat. walaupun tak perlu fikir panjang untuk menulis kerana dah dicompose secara neutral dan spontaneous.
Letih bila fikir panjang..sa olah-olah ambe bawa kepala dari zaman paling purba merentas masa hingga zaman kemungkinan/akan datang akhirnya mendarat disini.

walaupun ianya seakan akan "angan"
tetaplah "angan" tersebut dibawa ke arah yang diyakini kebenaran.
letak kasut di rak kasut.

anda pernah sedar betapa penatnya tengkuk anda menegak sepenuhmasa kecuali anda berbaring?
dimasa lain, anda duduk atau menulis, atau membaca..buang air atau mandi. tengkuk maseh tegak berdiri.

anda tak rasa PENAT kecuali LENGUH, kerana otot dan tulang kamu buat kerja mereka.
LENGUH bila dah sampai had tertentu, dah kurang kekuatannya.
PENAT bila dah sedar betapa banyaknya had ditempuhi dari ke LENGUH-an kita.
LETIH tu keseluruhan..bila dah hilang punca kepenatan.
..itu menurut tamsil bodoh ambe lah. anda tanya orang lain pasti lain lah pula pendapat mereka.

kita berbalik hal tengkuk, yang menyokong benar Kepala. kerana mungkin anatomi tubuh sedemikian menunjukkan betapa bersungguhnya bahu menyokong sambungan agar saluran ke bahagian kepala itu berada benar disitu.
kita yang sibuk dengan urusan macam-macam, apa pernah ini dipedulikan?

inilah kerja sebenar penulis.
kerja mereka menyambung kembali hubungan Akal dan Hati semula agar dilihat Diri sebenar itu kembali..
Baharulah anda tahu dimana KATA sebenar berada, bagaimana ia lahir dari ketulusan Diri yang dari dalaman, Hati dan Akal.
kerja ini Penat. kata orang..lain orang, lain rasanya..dah tentulah, kita cakap pasal selera masing-masing kan?
namun tetap kerongkong itu menyalurkan apa yang mereka setuju, walaupun bola golf mungkin ia setuju bahkan cuba ia meng ok kan lah kehendak diri yang suka golf, tidur golf atau makan golf.
syaratnya hanya mati ajalah jika lubang esophagus tertutup dalam jangka masa lama.
betapa beriya nya saluran dari bahagian tengkuk kita ni sebenarnya kan?

dengan bantuan Angin, ia menurunkan apa sahaja yang dikehendaki tukang lahap itu bersama Air liur yang melicinkan perjalanan sebaikmungkin.
akhirnya tetap buat taik yang berkhasiat.

itulah ambe Penat-kan pun.. sumbangan karya ambe melalui pengalaman ambe pun maseh belum tentu merubah cara pemikiran kita setidaknya lebih luas scope nya..bersangka baik ajalah. harap semua dapat apa yang baik untuk dipertimbangkan.

ambe bekerja macam-macam hal dan buat pelbagai hal, walaupun tak sebagus apapun kadarnya tetap ambe cuba buat yang terbaik juga..sebagai Orang Seni. yang tak harap pun peminat. biar orang ramai benci kerja kita yang ntah hape-hape kerana kamu pun mungkin payah nak faham sekarang sebab terlalu senang..

bagi ambe, ambe hanya harap anak cucu jadi penerus dan pengubah nasib jagad hari ini..dan ambe tak hairan andai kemajuan kita hari ini tiba-tiba menerima kemunduran, kehancuran atau kebinasaan total dalam proses pemerintahan zaman-zaman ini.
yang makin hancur dan melebur atas kegilaan memonopoli kepentingan sendiri agar disuapkan ke mulut dajal-dajal yang kita ternak sendiri pada diri..sebelum semua di final call..maseh ada satu kebangkitan iaitu kebangkitan generasi yang sempurna.hingga manusia dah tak tahu buat apa kecuali balik pada zaman jahil..zaman paling rendah iaitu sembahan itu adalah berhala.
hala-hala tuju dibikin kemudian diabdikan oleh sendiri..itulah sangka Wali atau Tuhan.
fahaman ambe, inilah zaman nya..dimana tak ada lagi bahkan susah cari orang yang benar berpegang apa ditunjukkan dari panduan Agama dipilih..kemudahan serba murah dan sangat singkat untuk dapati.
anda type search di Google tak pernah ia mengagalkan anda. itu dariantranya..
bila ada orang macam ambe bersuara, banyak pertikaian..salahnya itu dan ini sedangkan penulisan ambe ini umum dan hanya menuntut kebersamaan fikir disini buat sementara kemudian saksikan sendiri kebenarannya..jika tak boleh pakai. tak usah buat..walhal disini bukanlah ajaran apapun. hanya usaha PENAT peneutralan kembali apa kita lalui, rasai atau ungkapkan melainkan hanya untuk kembali menguasai cara fikir yang terbaik apa ambe yakini diatas perjalanan sendiri ambe.

namun yang ambe dapati selalunya tohmahan, cercaan dan makian dari email dikirim, message FB dan sebagainya..
walaupun ambe selalu katakan ambe tak peduli, namun sungguhlah PENAT.
ikut cara zalim, ambe minta ajalah agar dibalikkan ajalah bumi hari ini..dalam menyedari betapa banyaklah teramat orang yang dah corrupted.
agar akhirnya itu generasi anak-cucu-cicit dilahirkan untuk tidak tertipu dengan apa kita reka untuk jauhi Sejarah.
generasi ambe pun banyak dah boring dengan Sejarah..bahkan ambe sendiri pun mual dengan cara penyampaian cikgu sejarah ambe..tak menarik dan langsung tak provoke kita untuk lebih tahu hal sebalik Sejarah.
segalanya bermula dengan Sejarah. berakhir dengan Sejarah. dalam penciptaan hidup sendiri hari ini sebagai salah satu Sejarah.

ambe PENAT bila tak ada kualiti dalam hidup hari-hari.. selalunya kita bikin tak berkualiti kerana semua mudah dan esok boleh baiki lagi. namun lebih PENAT bila post bodoh ini di sampaikan.

PENAT ambe dengan orang..semestinya. itu jawapan paling jujur dari berhipokrit rendah lemak atau diri kononnya....
Rasul tak pernah complaint. kerana baginda Pilihan yang sah..
ambe tak sah dan maseh memenuhi apa pernah diamalkan walaupun PENAT dengan undang-undang orang Melayu-Melayu Liberal hari ini yang berangan punggungnya puteh gebu..heh! Kejar sana sini dengan kerja macam-macam..PENAT.
orang call atau karenah macam-macam orang, PENAT.

hanya kerana tugas utama Api itu menyampaikan hal Panas. alasan ambe agar sudi PENAT kan diri berbahasa Syaitan hanya untuk Provoke anda.
tibalah masa merubah..berubahlah kerana jika ada esok..Matahari itu makhluk pertama yang timbul dipermukaan HARI mu.

ertikan balik semua. sebaik-baiknya.. tanpa ada sangka bahkan anda terima ia kerana ambe dah lalui begitu dengan keyakinan..

KBD